Doelgroep, boodschap, kanaal en vorm. De grote vier van de communicatie.

Het is dinsdag 3 feb. Dag 2 van de Tij Studiemaand SEO en Social. Vandaag mijn modelletje getoetst bij klant X. Ziet het wel zitten. Beknopt boekje over communicatiedoelstellingen, meten, content management, SEO, SEA, E-mail nieuwsbrief, Linkedin, Google+, Twitter, Facebook, Slideshare, Pinterest/Instagram, YouTube en Schrijven, taal en redactie. 14 Hoofdstukken van ieder een paar bladzijden. Twitter voor Dummies is een leuk boekje, maar wel 128 pagina’s. Dat gaat geen ondernemer lezen! Het moet korter, kort, en toch nog duidelijk en bruikbaar. Mooi doel.

Oh ja, de grote vier van de communicatie. De vier strategische componenten om een communicatiestrategie op te stellen. Nog steeds actueel, dit model uit 1990 van Franzen en Holzhauer. Vakwerk van vakmensen. Het model staat niet eens bij de Google afbeeldingen. Hun 8-delige serie Het Merk staat nog wel bij mij in de kast. Dan zo maar fijn even bladeren of ik het kan terugvinden. Morgen verder.

Comments are closed.