RAM Infotechnology

“Met hart en ziel”

RAM-zorg-ict-met-hart-en-ziel

De situatie
RAM zocht medio 2012 een tekstschrijver die de basiscontent voor een nieuwe website kon ontwikkelen en vervolgens bijhouden en doorvertalen naar leadgenererende media, zoals Adwords. Daarnaast was er behoefte aan support bij allerlei aanverwante communicatieactiviteiten.

De oplossing
Tij heeft samen met ontwerpbureau Dunes eerst een concept en een contentplan ontwikkeld. Het contentplan is de leidraad voor contentontwikkeling. Dat is van belang wanneer je met diverse vormen van content te maken hebt, zoals statische teksten, artikelen, cases, nieuwsberichten, e-mailmarketing, Adwords, banners et cetera. Het contentplan zorgt voor balans, overzicht en sturing van contentontwikkeling.

Op basis van dit plan heeft Tij daarna de volgende activiteiten uitgevoerd:

  • Nieuwe basiscontent geschreven
  • Diverse cases geschreven op basis van klantinterviews
  • Diverse ICT-blogs geschreven
  • Een nieuw concept bedacht voor e-mailmarketing gericht op prospects en klanten
  • Grootschalige Adwordscampagne opgezet die Tij op maandelijkse basis monitort en aanpast
  • Content (whitepaper, whitepage) voor specifieke doelgroepen, zoals adviseurs, en voor zorggerichte media, zoals Skipr
  • Uitgebreid maandelijks statistiekenrapporteren waarbij we de uitkomsten gebruiken om te sturen op leadgeneratie

In de loop der jaren heeft Tij nieuwe siteconcepten en content uitgewerkt. Video is hierin de laatste jaren een rol gaan spelen.

Nog steeds (anno 2018) doet Tij voor RAM alle communicatie. Nu vanuit het nieuwe concept “Met hart en ziel”.

Het resultaat
Steeds beter slagen we erin de kwaliteiten en diensten van RAM te koppelen aan ontwikkelingen in de markt en van daaruit nieuws en andere content te bedenken en te produceren. Het nieuwe concept “Met hart en ziel” biedt veel aanknopingspunten voor verdieping in de communicatie. RAM is onderwijl uitgegroeid naar een specialist in ICT voor de zorg.