RAM Infotechnology

“Met hart en ziel”

RAM-zorg-ict-met-hart-en-ziel

De situatie
RAM Infotechnogy zocht medio 2012 een tekstschrijver die de basiscontent voor een nieuwe website kon ontwikkelen en vervolgens bijhouden en doorvertalen naar leadgenererende media, zoals Adwords en social media. Daarnaast was er behoefte aan support bij allerlei aanverwante communicatieactiviteiten, zoals eigen events (Future Proof ICT) en de Nationale Carrièrebeurs.

De oplossing
Tij heeft samen met ontwerpbureau Dunes eerst een concept en een contentplan/contentkalender ontwikkeld. Het contentplan is de leidraad voor contentontwikkeling. Dat is van belang wanneer je met diverse vormen van content te maken hebt, zoals statische teksten, artikelen, cases, nieuwsberichten, e-mailmarketing, Adwords, banners et cetera. Het contentplan zorgt voor balans, overzicht en sturing van contentontwikkeling.

Op basis van dit plan heeft Tij daarna de volgende activiteiten uitgevoerd:

  • Nieuwe basiscontent geschreven en de site periodiek geheel ge-update
  • Vele cases geschreven op basis van klantinterviews
  • Vele ICT-blogs geschreven met interviews met medewerkers en directie
  • Een nieuw concept bedacht voor e-mailmarketing gericht op prospects en klanten
  • Grootschalige Adwordscampagne opgezet die Tij op maandelijkse basis monitort en aanpast
  • Content (o.a. whitepapers, flyers) voor specifieke doelgroepen, zoals adviseurs, en voor zorggerichte media, zoals Skipr
  • Diverse video’s met medewerkers
  • Arbeidsmarktcommunicatie en website werkenbijram.nl.¬†

In de loop der jaren heeft Tij nieuwe siteconcepten en content uitgewerkt. Video is hierin de laatste jaren een rol gaan spelen.

Nog steeds (anno 2023) doet Tij voor RAM-IT al het content- en communicatiemanagement.

Het resultaat
Steeds beter slagen we erin de kwaliteiten en diensten van RAM-IT te koppelen aan ontwikkelingen in de markt en van daaruit nieuws en andere content te bedenken en te produceren. RAM-IT is onderwijl uitgegroeid naar een specialist in ICT voor de zorg.