Consument en de zorg

Contentplan voor 16 miljoen zorgconsumenten

cendez

De situatie
De website Consument en de Zorg komt in april 2008 in het Tv-programma Radar. Maar de site is er nog niet klaar voor, zowel qua content (tekst) als vormgeving. We hadden twee weken om dat te veranderen.

De aanpak
Tij en een interaction designer ontwikkelen een verbeterde opzet van de site. Er komen duidelijke high lights en alle tekst wordt aangepakt. Voor de nieuwsbrief ontwikkelen we een concept en vorm en implementeren deze in de tool.

Het resultaat
De site is op tijd aangepast en biedt nieuwe bezoekers een goed overzicht van de belangrijkste functionaliteiten. Tij stelt elke twee weken de nieuwsbrief samen en actualiseert de site op continue basis. In de loop van 2008 ontwikkelt Tij samen met de klant een nieuwe opzet voor de site (sitestructuur, navigatie, content). De nieuwe site wordt eind 2008 in gebruik genomen.

Adwords, statistieken, acquisitie adverteerders
Na de zomer van 2008 ontwikkelt Tij diverse Adwordcampagnes, gekoppeld aan meldacties van Consumentendezorg.nl. Een grote, landelijke actie voeren we voor de introductie van het EPD, het elektronisch patiƫntendossier. De Adwordcampagne levert in enkele maanden ruim 30.000 bezoekers op.

Later volgen Adwordcampagnes voor meldacties rondom baarmoederhalskanker, zorgverzekeraars, et cetera. Zo zien we dat Adwords niet alleen geschikt is om te adverteren voor producten, maar in feite voor alles wat mensen bezighoudt en waar ze op zoeken. Vanaf 2009 stelt Tij wekelijks een statistiekenrapportage samen.