De Volkskrant Beeldende Kunst Prijs 2015. Hoe een foute URL razendsnel hersteld is. En, oh ja, wat is de #?

Volkskrant Beeldende Kunst Prijs 2015 met 5 kunstkaartjesDag 6. Vandaag in Stedelijk Museum Schiedam de 5 genomineerden voor de Volkskrant Beeldende Kunst Prijs 2015. Kapel afgeladen met 300 man. Veel publiciteit. Leuk voor Kunstkaartjesturen (mijn culturele deelneming), want van elke genomineerde kun je een kunstkaartje versturen en de Volkskrant support dat. Wat heet, 4 pagina’s over deze prijs en elke kunstkaartje prominent bovenaan de pagina. Leuk stukje erbij, verwijzing naar de website: kunstkaartjekopen.nl/volkskrant-beeldende-kunstprijs. Maar, maar… kopen? Dat moet sturen zijn!

Gauw Robert de Boer gebeld, van Lead Today, onze webbouwer. Is hier wat aan te doen? Jazeker! Vanmiddag nog? Misschien. Even bellen met Initworks, onze hosting provider. Toevallig blijkt hun Remko in de buurt van het kantoor te zijn en hij gaat ernaar kijken. Ongelofelijk. Onderwijl sta ik in Schiedam, met 2 Volkskrant-bekenden. Fotootje van de speech, fotootje van genomineerden op het podium. Even twitteren. Wat is de #? Die is er nog niet! Ik ga voor #vkbk15. Rondje lopen. Elke kunstenaar zijn/haar eigen set met kunstkaartjes gegeven (het tastbare bewijs op een A5) en weer naar huis.

Terwijl ik wacht op de trein whatsappt Robert dat de redirect naar de juiste pagina voor elkaar is. Oh nee, toch niet. Kunstkaartjesturen is een weshop, dus https. Remko moet nog even verder. Maar even later: voor elkaar. Grote klasse. Dikke Like! Kopen of sturen. Aandachtspuntje voor content management.

Comments are closed.