Content voor Multrix

Tij schrijft voor Multrix alle online content

multrix-screenshot-website

De situatie
Multrix is begin 2009 overgestapt op een website waarbij online leadgeneratie centraal staat. Lead Today heeft hiervoor een compleet nieuwe website ontwikkeld. In de loop van 2009 steeg de behoefte aan actuele content op de website en voor traffic generatie. Multrix zocht een bureau dat de basiscontent voor de website kon ontwikkelen en deze op wekelijkse basis kon actualiseren en doorvertalen naar leadgenererende media, zoals Adwords.

De oplossing
Tij heeft eerst een contentplan ontwikkeld. Het contentplan is de leidraad voor contentontwikkeling. Dat is van belang wanneer je met diverse vormen van content te maken hebt, zoals statische teksten, artikelen, cases, nieuwsberichten, e-mailmarketing, Adwords, banners et cetera. Het contentplan zorgt voor balans, overzicht en sturing van contentontwikkeling.

Op basis van dit plan heeft Tij daarna de volgende activiteiten uitgevoerd:

  • Nieuwe basiscontent geschreven
  • ICT EfficiencyScan, interactieve websitetool, ontwikkeld
  • Veel cases geschreven op basis van klantinterviews
  • Diverse ICT-artikelen geschreven
  • Een nieuw concept bedacht voor e-mailmarketing gericht op prospects
  • Een nieuw concept bedacht voor e-mailmarketing gericht op bestaande relaties
  • Grootschalige Adwordscampagne opgezet die Tij op wekelijkse basis monitort en aanpast
  • Campagnes voor specifieke doelgroepen opgezet
  • Uitgebreid maandelijks statistiekenrapporteren waarbij we de uitkomsten gebruiken om te sturen op leadgeneratie (i.s.m. Lead Today)

Daarnaast heeft Tij in samenwerking met ZOAB een nieuwe positionering ontwikkeld, vanuit vier kernwaarden. Hieruit is de propositie IT voor niet-IT’ers ontstaan. De gedachte is dat de meeste managers die moeten beslissen over IT zelf geen IT’er zijn. Dus moeten we ook niet met hen communiceren alsof ze IT’er zijn. Deze insteek levert leuke mogelijkheden op voor advertising en interne communicatie.

Het resultaat
Leadgeneratie geeft een gestaag stijgende lijn te zien. De Adwordscampagnes vertonen steeds betere clickratio’s tegen lagere kosten. De maandelijkse e-mailnieuwsbrieven naar relaties en prospects worden goed ontvangen. De statistiekenrapporten leveren continu input voor nieuwe initiatieven en content. Er staat een nieuwe stroom van cases en artikelen in de planning. Steeds beter slagen we erin de kwaliteiten en diensten van Multrix te koppelen aan ontwikkelingen in de markt en van daaruit nieuws en andere content te ontwikkelen.