Content management in de praktijk: ‘The Content Shock’. Plus een weekendbonus!

Dag 5. We zitten in een ‘content shock’: er is nu al meer content dan mensen ooit kunnen consumeren (FrankWatching). Tenminste, dat zegt Lee Odden van TopRank Online Marketing. Lee is spreker, auteur en expert op het gebied van contentmarketing. Dus hij zal het wel weten. Onderaan vind je 7 tips van hem! Zomaar. Gratis. Maar eerst content management in de praktijk.

Met klant A. Zwaar strategische insteek. Eenheid creëren in namen voor producten en diensten, noemers, vlaggen, sublines. Hoe maak je er een helder verhaal van waar Sales mee op pad kan, maar ook het TM-bureau (telemarketing)? Sluit de site aan? Is de productendienstencatalogus in sync? Het goede nieuws: Afgelopen maand 3 nieuwe klanten erbij, allemaal via de website! Maar hoe verder?

Next step: uitwerken in het Tij contentplan. Juiste zoekwoorden selecteren (wat doet de concurrentie?), basis neerleggen voor landing pages, meer variatie in calls to action (CTA’s). Belangrijk en zorgvuldig werk. Conceptdenken speelt natuurlijk een rol. Welk beeld versterkt de gedachte? Fraai beeld, want er komt ook print! Zowaar. Corporate brochure, Portfoliomap, losse flyers, white papers, het complete verhaal. Modulair, zodat offertes er snel uit kunnen en informatie (content) over de hele linie consistent is.

Alles op een groot vel gekalkt, voor het overzicht en de logica. Komen nog steeds nieuwe gedachten bij. Bijvoorbeeld een interne campagne. Rolt er zo uit. Bewijs(je) dat we op de goede weg zitten. Alles houdt met alles verband. Het ware content management. We eindigen met een prio top10 lijst voor volgende week. Leuke en leerzame dag!

Als weekendbonus de 7 gratis tips van Lee Odden van TopRank Online Marketing

Even de zaak op scherp stellen: “Veel bedrijven creëren gewoon maar zo veel mogelijk content, voor SEO-doeleinden, zodat ze beter gevonden worden door zoekmachines. Ze maken geen waardevolle content voor de juiste mensen, om hun klanten een betere ervaring te geven”. Dat doe je zo:

  1. Kies een geïntegreerde benadering van SEO, social en content. Tuurlijk, basisvoorwaarde.
  2. Creëer content voor het gehele aankooptraject: bewustwording, aankoop én after sales, want ook bestaande klanten hebben nog vragen. Goed punt. Kennen we het hele aankooptraject wel?
  3. Breng evenwicht in jouw bedrijfsdoelen en de wensen van je klant. Deze begrijp ik niet, op plek 3 nog wel. Is niet specifiek iets voor content management lijkt mij
  4. Maak content die informeert en entertaint. Mee eens. Sluit ook aan op de uitgangspunten van Het Nieuwe Schrijven: een tekst is aantrekkelijk en overtuigend + duidelijk en correct
  5. Check of je de vragen van je klanten echt begrijpt. Tja, net zo dooddoener als 3
  6. Inspireer mensen om klant bij je te worden. Lee, je glijdt af!
  7. Maak onderscheidende content. Nou ja. Hoe maak je waardevolle content? Door onderscheidende content te maken. Zo kan ik het ook.

De grap van de 7 tips van Lee is dat hij – en FrankWatching – hiermee laat zien, dat goede content creëren inderdaad niet meevalt. Hoewel de reacties op haar artikel laaiend (positief) zijn.

79 Comments on “Content management in de praktijk: ‘The Content Shock’. Plus een weekendbonus!

  1. Перетяжка мягкой мебели в Минске: качественно и недорого
    обивка дивана [url=https://obivka-divana.ru/]https://obivka-divana.ru/[/url] .

  2. Wow, incredible weblog layout! How lengthy have you been running a
    blog for? you make blogging glance easy. The total glance of your web site is magnificent,
    as neatly as the content! You can see similar here ecommerce

  3. Wow, fantastic blog structure! How lengthy have you been blogging for?
    you make blogging look easy. The full look of
    your website is great, as well as the content material!
    You can see similar here e-commerce

  4. Wow, amazing weblog structure! How long have you been running a blog for?

    you made blogging glance easy. The full look of your website is excellent, as smartly as the content!
    You can see similar here ecommerce

  5. Секреты успешного выращивания рулонного газона на вашем участке

    рулонный газон цена за м2 [url=https://rulonnyygazon177.ru/]https://rulonnyygazon177.ru/[/url] .

  6. Hello there! I know this is kinda off topic but I’d figured I’d ask.
    Would you be interested in exchanging links or maybe
    guest writing a blog article or vice-versa?

    My blog goes over a lot of the same subjects as yours and I
    feel we could greatly benefit from each other. If you’re interested feel free to shoot me an e-mail.
    I look forward to hearing from you! Fantastic blog
    by the way! I saw similar here: Sklep internetowy

  7. Wow, fantastic weblog format! How long have you been blogging for?
    you make blogging look easy. The entire look of your site is excellent, let alone the content material!
    You can see similar here dobry sklep

  8. Hello! Do you know if they make any plugins to assist with SEO?
    I’m trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I’m not seeing very good success.
    If you know of any please share. Thank you! You can read similar art here:
    E-commerce

  9. As someone who struggles with mental health, I appreciate the support and empathy displayed in your blog It means a lot to know I’m not alone

  10. Your blog is a great source of positivity and inspiration in a world filled with negativity Thank you for making a difference

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *